Ο σημαντικός κοινωνικός και αναπτυξιακός ρόλος του Υπουργείου Παιδείας, δεν θα διαδραματιστεί με τον προϋπολογισμό για το 2020
13 Νοέ 2019 Ανακοινώσεις

ΔΗΛΩΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ, ΠΑΝΙΚΟΥ ΛΕΩΝΙΔΟΥ

Εξετάσαμε σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών τον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας. Είναι γεγονός ότι καταβάλλονται φιλότιμες προσπάθειες από το Υπουργείο και έχουν εξευρεθεί λύσεις σε διάφορα προβλήματα με την παρέμβαση και ουσιαστική συμβολή του Δημοκρατικού Κόμματος. Ωστόσο  δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι εξακολουθούν να υφίστανται αρκετά προβλήματα, τα οποία αφορούν την απουσία χρονοδιαγράμματος, υλοποίησης των δράσεων και πρακτικών λύσεων από την Κυβέρνηση.

Στη δική μας αντίληψη το Υπουργείο Παιδείας έχει ένα ιδιαίτερα σημαντικό κοινωνικό και αναπτυξιακό ρόλο να διαδραματίσει. Και αυτόν τον ρόλο δεν τον διαδραματίζει με τον προϋπολογισμό που έχει καταθέσει για το 2020. Προϋπολογισμός χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, χωρίς ουσιαστική επίλυση διαχρονικών ζητημάτων. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας.

Συγκεκριμένα :

1.         Για την Ειδική Εκπαίδευση δεν αποτυπώνεται η επίλυση των προβλημάτων ατόμων με Ειδικές Ικανότητες, ούτε το θέμα επιβίωσης τους, με την πάροδο του χρόνου.

2.         Mαθητές με μεταναστευτική βιογραφία. H συγκεκριμένη κατηγορία μαθητών εισέρχεται στα σχολεία μας χωρίς να γνωρίζει καθόλου Ελληνικά. Θα πρέπει να δημιουργηθούν τάξης υποδοχής πριν από την κατάταξη των μαθητών στις σχολικές αίθουσες.

3.         Το θέμα των Εκπαιδευτικών Αορίστου χρόνου . Δεν επιλύεται, ούτε και φέτος γεγονός που παρατείνει την αβεβαιότητα και την ταλαιπωρία εκατοντάδων εκπαιδευτικών. Είναι γι’ αυτό το λόγο που έχουμε καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση Νόμου , η οποία επιλύει πολλά από τα προβλήματα. Αναμένουμε να προωθηθεί στην Επιτροπή Παιδείας και να λάβει την απαραίτητη στήριξη από τους υπόλοιπους βουλευτές.

4.         Νέο σχέδιο διορισίμων. Ο θεσμός χρήζει ασφαλώς βελτίωσης. Είναι κάποια ζητήματα που απασχολούν τόσο εμάς όσο και τους εκπαιδευτικούς ενόψει και της επικείμενης εξέτασης. Θα πρέπει να εξευρεθούν λύσεις έτσι που να αξιοποιείται η εμπειρία και η γνώση των απασχολούμενων εκπαιδευτικών,  προς όφελος της ποιότητας της παιδείας.

5.         Προικισμένα παιδιά. Προτείνουμε την ένταξη προγράμματος αξιοποίησης και στήριξης των Προικισμένων παιδιών, για τα οποία μέχρι σήμερα  δεν υπάρχει κανένα κίνητρο.

6.         Πανεπιστήμια. Δυστυχώς δεν καθορίζεται με γενικό νόμο πλαίσιο η οργάνωση, δομή και λειτουργία των δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Ένα πλαίσιο που να ρυθμίζει με ομοιόμορφο τρόπο τη λειτουργία τους και την αποφυγή αδιαφανών διαδικασιών.

7.         Πολιτισμός. Η πολιτεία πρέπει να αφουγκραστεί τις αγωνίες των ανθρώπων του πολιτισμού και να καλλιεργήσει τον πολιτισμό . Οι κρατικές δομές πρέπει να αναδιαρθρωθούν και να δημιουργήσουμε θεσμούς υπεράνω συμφερόντων. Όλα τα θέματα που αφορούν τον πολιτισμό θα επιλυθούν, εάν γίνει πραγματικότητα η ιδέα που έχουμε θέσει επανειλημμένα για δημιουργία Υφυπουργείου Πολιτισμού.

Θέλω να εξάρω το ρόλο που διαδραματίζει ο ΘΟΚ στα δρώμενα του πολιτισμού και την διαχρονική προσφορά του. Παράλληλα όμως η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής προστασίας Ανταγωνισμού, εναντίον του Οργανισμού, για το σχέδιο Θυμέλη, δικαιώνει τις ανησυχίες που εδώ και χρόνια εκφράζουμε ως Δημοκρατικό Κόμμα για την αντικειμενικότητα στον τρόπο κατανομής των χορηγιών προς το ελεύθερο θέατρο. Είναι γεγονός ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση όσον αφορά το ενδιαφέρον του Υπουργείου για τις άλλες μορφές τέχνης .

8.         Η διδασκαλία των μαθημάτων της Πολιτικής Αγωγής και Κοινωνιολογίας στα γυμνάσια και λύκεια από πτυχιούχους των κλάδων. Η συντριπτική απαξίωση των νέων σχετικά με το πολιτικό σύστημα και γίγνεσθαι του τόπου οφείλεται και στην απουσία της πολιτικής επιστήμης και της κοινωνιολογίας από τις σχολικές αίθουσες .

9.         Αλλαγή  κριτηρίων για παραχώρηση της φοιτητικής χορηγίας . Έχουμε καταθέσει ως Δημοκρατικό Κόμμα πρόταση Νόμου, ώστε το εναπομείναν αδιάθετο ποσό από τη δαπάνη που διατίθεται για σκοπούς φοιτητικής χορηγίας να εξαντλείται εξ ολοκλήρου και να παραχωρείται σε δικαιούχους αιτητές

10.       Προτείνουμε επίσης την αποκέντρωση Υπηρεσιών, η Προγραμμάτων, η Σχολών των Δημοσίων Πανεπιστημίων με στόχο την αναζωογόνηση της Υπαίθρου.

Ως Δημοκρατικό Κόμμα, δηλώνουμε πως για μας η Παιδεία αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και γι’ αυτό το λόγο θα συνεχίσουμε να καταθέτουμε ουσιαστικές και ρεαλιστικές προτάσεις, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην αναβάθμιση της Εκπαίδευσης και την επίλυση του ζητημάτων που απασχολούν τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλους τους φορείς της Παιδείας μας. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας για να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας.

Γραφείο Τύπου

13 Νοεμβρίου 2019

© 2019 Democratic Party, Cyprus. All Rights Reserved
Created by Sorvus Media